Ferie i Kreta

Ja jeg har været lidt væk fra min blog i lidt over en uges tid og det er grundet at min kæreste, en af vores venner og mig selv har købt en afbudsrejse, pakket og været afsted. ;D

Vi fandt en afbudsrejse til kreta en uge før vi skulle afsted. Derefter var der både en masse vagter på arbejdet der skulle overstås og så en hel masse der skulle pakkes. Derved fik jeg næsten ingen tid til at skulle skrive på blog eller læse bøger. 😀

Kreata

Dog har jeg haft nogle bøger med til at læse ved stranden, poolen og på rejsen. Jeg medbragte 2 bøger og jeg fik læst den ene og læst den anden halvt. Så meget snart vil der komme en anmeldelse på den første bog.

Vores ferie blev hold på Kreta ved kysten. Vores hotel have dens egent strandstykke samt 3 små pools som også hørte til hotellet.

Vores hotel hed: Agelia Beach Hotel
Adresse: Sfaki 74100 Rethymnon

Det er et 5 stjernes hotel og vi have valgt med all inclusive. Det var et meget lille hotel så der var ikke super mange mennesker, men mængden af mennesker passe godt med pladsen så der var liggestole (næsten) nok og at man ikke følte sig klemt. Dog stadig meget lille af et hotel af være. Hvor vi var der nede i uge 27 2015.

Der var dog en ugeplan for alle de aktiviteter der skulle foregå på hotellet fra dag til dag. Dog skete der ikke nogle af disse aktiviteter. Ingen aktiviteter overhovedet skete i den uge vi var der nede. Dog tilskriver vi dette at Grekenslands gælds krise var lige oppe som det hel store spørgsmål og problem. Så vi regner med at hotellet havde skåret ned på ansatte ved at kotte alle aktiviteter. Men det er kun en form for at det kunne undskylde de manglende aktiviteter. Dog så vi ikke tegn på at grækerne var oprevede, kun at alle steder ville de kun modtage kontanter.

De billeder på deres hjemmeside af deres værelser gælder kun for dem som vender sådan at de har udsigt over havet og pool. De så smukke ud udefra hvor vi kunne se ind. Men det værelse vi fik var ikke ud mod havet, det var ud mod vejen. Men her skulle man så tro at det ikke ville ændre så meget på det, men det gjorde det.

Man ville forvente at der ville være nogle værelser som skulle være bedre end de andre og disse var nogle som vendte ud mod poolen og havde en bade stige ned i poolen. Men det der så var ved det at det så ud til at disse værelser var de bedste som også kostede mere end de andre. Billederne som man ser på deres hjemmeside gælder ikke for nogle få af værelserne som er kedelige og med revner. Det har jeg så ikke noget i mod men det jeg har noget imod er sengene. Vi var tre afsted og der var også tre senge. De to som min kæreste og mig sov var hårde. Min ryg var øm hver morgen og kan ikke sige hvor dejligt det var igen at sove i en blød seng igen i går. Den tredje seng var en af disse sandwich senge med hjul så de kan flyttes og af værste kvalitet. Hvor aircondition blæste lige ned i hoved på vores ven når han sov, så den første morgen havde han ondt i halsen. Så aircondition var ikke en mulighed at have tænt en hel nat for os. Det var en stort minus for vores meget kogte skrog.

De første to dage var maden lækker og så gik det ned af bakke med udvalget og hvor godt maden var. Dog var der is til dessert hver aften man kunne tage af og så var der også nogle timer om dagen hvor man kan få is ved pool baren.

Et lille minus var dog også at barene lukkede kl. 22:00 og derefter kunne man kun få vand. Men det kan man godt overleve når man har ligget og taget sol det meste af dagen og haft pool baren til rådighed.

Pool baren med all inclusive kostede pina colada noget. Kun dinks mikst med cola og shots var med i all inclusive. Og for at gøre ondt værre så virkede det som om vi dræbte lidt efter lidt bartenders sjæl ved at komme op og bestille noget af drikke. Når man gik der op og han var ved at ryge og man bestilte nikkede han blot og tog en dyb indånding, slukkede sin smøg og med meget trist ansigt lavede vores drink.

Samt lå hotellet langt væk fra alt ting, ud over deres pools og deres tilhørende strand. Men dette viste vi og syntes var et ok nu hvor de nu var et 5 stjerners hotel.

Men her kommer der lidt ros til hotellet. Rengøringen var god og resepsonisten hed Maria og var noget af det sødeste menneske og hyggelig. Hun var meget interesseret i om vi havde det godt og hyggede os og hun var meget hjælpsom.

Vi var ude og spise på en restaurant der lå i nærheden to dage i træk da maden der var meget bedre!!! end på hotellet. 😀 Vi tog også en bustur til Rethymnon og gik de gaderne. Vi købte nogle souvenirs og hyggede os. Vi var også inde på en restaurant og få nogle milkshakes. Byen var smuk og spændende at se. Man kunne nemt fare vild i de små snørklede gader, dog havde vi et kort der kunne hjælpe os. Byen var helt klart værd og se og opleve. Jeg fik købt mig en fed lædertaske til billige penge som jeg allerede er meget glad for samt fået taget nogle fede billeder af stedet og byen.

Jeg har været ude og rejse før både med klassen på hoteller som kun er inclusive morgenmad og en seng at sove i, hvor man ikke har kunne forvente andet end at det ikke ville være super. Jeg har prøvet at være på et tre stjerne hotel på mallorca med udsigt over en parkeringsplads og jeg har været på  et 4 stjerners hotel i Tunesien med udsigt ud over taget af hotellet og vejen op til hotellet som jeg helt sikkert ville vende tilbage til hvis jeg skal ned til tunesien igen. Men dette 5 stjerners hotel var i service og beliggenhed, mad og det hele så var det af lavere kvalitet end det 3 stjernet hotel i Mallorca. Agelia Beach Hotel lever bestemt ikke på til de 5 stjerner som de reklamere med!!!

Kreta er et dejligt sted og dejligt varmt. Dog må jeg indrømme at jeg ikke vil besøge dette hotel igen.

Hotellet var fint nok at bo på men det var overhovedet ikke et 5 stjerners hotel. Så hvis man betaler for det og forventer en 5 stjerners hotel og service så bliver man skuffet.

Alt i alt en dejlig afslappende tur. Vi tre selvom at hotellet ikke var helt hvad vi havde forventet så havde vi en dejlig tur og havde det sjovt i hinandens selskab. Jeg fik slappet af i stor stil og fik mig noget farve. 😀 Nu har jeg nogle få dage hvor jeg lige kan nyde at være hjemme og sove i min egen seng igen ingen jeg skal arbejde igen.

2 tanker om "Ferie i Kreta"

1. Hej, flot billede og flot udsigt. Jeg håber jeg en dag får muligheden for at tage dertil, iøvrigt en god artikel og nyttige imformationer. Hav en god dag, og fortsæt med at rejse. Denne artikel er meget interessant og meget nyttig for en mere vellykket og fornøjelig ferie.

• Takker 😀
      Det var et deligt sted og dejlig by. Men kan dog ikke helt anbefale hotellet, hvis man regner med at det er et 5 stjernet hotel så bliver man skuffet. Vi købte denne rejse som afbudsrejse og derfor billigt. Men kunne forestille mig folk ville være skuffet hvis de havde betalt fuld pris for 5 stjerner, da hotellet mere var et 3 stjernet. 🙂