En rejse til Berlin

I år tog mig og min dejlige kæreste på ferie og i år valgte vi at besøge Berlin. Både på grund af den dejlige billige pris men også fordi det så ville være en god undskyldning for også at sige hej til noget af min tyske fanmilie. 😀
Vi var der ikke i mange dage men nåede at få nogle fede oplevelser med i hatten. Og her er vores heilights af vores tur til den vidunderlige by Berlin. 😀
Tiden gik så hurtigt at vi ikke nåde nær så meget som vi gerne ville, dog er jeg på ingen måde ked af at vi ikke nåede mere da vi stadig nåede at slappe af og tage det hele i vores egent tempo. 😀

5620_415_z

Vi båede på hotellet ved navn “Wyndham Berlin Excelsior” (Adresse: Hardenbergstraße 14, 10623 Berlin, Tyskland). Det var et fantastisk hotel. 😀 Dette hotel var MEGET bedre end det vi boede på da jeg var på Kreata. Klik på linket for at læse om hotellet og turen til Kreata.

Vi havde med morgenmad og det blev vi meget mere glade for end vi havde forventet. Morgenmaden var SÅÅÅÅ lækker! Der var croissanter, mange forskellige yogurter, frisk brød, pålæg og meget mere som alt, relativt alt, da altid vil være noget man kan lide bedre end andre, var vildt lækkert. Hvis i søger på hotellet og kikker på billeder så ligner værelserne faktisk som de bliver vist på billederne. 😀 Sov dejligt og det lå dejligt centralt til alt og Berlin zoo. Vi tog bilen derned og hotellet havde en parkeringsplads hvor man kunne holde bilen. Selvom det kostede 17 ERU, lidt meget, betalte vi kun for de hele dage hvor bilen stod der, det betyder at ankomstdagen og afgangsdagen skulle vi ikke betale for. 😀

Og så var vi så heldige at hver gang vi skulle snakke med hotellet kunne vi gøre det på dansk da en af receptionisterne kunne både snakke dansk, tysk og fransk. 😀 Det var sådan en dejlig hyggelig lille overraskelse. 😀

Vi var selvfølgelig i Berlin Zoo, der brugte vi en hel dag med at kikke på dyr og nyde den dejlige sommervarme. Dog sommervarmen gjorde at der ikke var helt så meget at se da dyerene gjorde hvad min kæreste aldtid gør, så vidt som muligt, gemme sig i skyggen og prøve at overleve. ;D hehe

Berlin zoo passede til resten af Berlin. Der var meget ombygning og vejarbejde. Men dog stadig godt. 😀
Det hele så fint ud og der var mange flotte blomster. Hvor det vi mest elskede var odderne samt deres natdyrs kælder som var noget så sødt. 😀 (og derfor også billedet af de fine odderer).
Dog hvis man er vant til Odense zoo og deres standarter for dyr vældfærd vil man dog blive lidt skuffet fra tid til anden. Men alt i alt var det en smuk zoologiskhave og stor nok til at vi kunne bruge en hel dag med at gå rundt. 😀

VI fik også et fedt billede af det mægtige gravkodyr i en indhegning der passer til dens naturlig hapitat. ;D hehe
Spøg til side, vi tog dette billede som en lille joke til ære for min svigerfar. Da det er helt i hans liga af humor. 😀 hehe.

Min svigermor havde anbefalet denne restaurant så den var vi nød til at besøge. 😀
Vi var så heldig at få en plads oven på ude på deres altan så vi også kunne nyde solen og varmen, samtidig så vi også kunne snakke sammen da musikken var rimlig høj inde i selve restauranten men stadig hørligt nok til at nyde musikken. 😀

Vi valgte hurtigt begge en burger men kikkede længe for havd vi ville drikke. Jeg syntes nu hvor jeg var på ferie så skulle jeg da have en drink! ;D Men pøj de var dyre! Den dyreste var 19 ERU!! Vi endte med at vælge en milkshake med chokolade og lidt alkohol. 😀
Værste ide EVER!
Milkshaken var MEGET stærk og smagte en del af marcipan. Sammen med burgeren, som var super lækker og stærk, blev det en tør oplevelse. Sammen udtørrede det fuldstændig ens mund og hals.
Men tro ikke det ikke var lækkert, for det var det!. Men milkshaken var en fejltagelse, vi blev enige om at den havde været bedre som en slags dessert, dog ville jeg ej heller ikke vælge den som dessert da jeg ikke er vild med marcipan. Men burgeren kan helt klart anbefales. 😀

På billedet oven over ser i så hvad vi spiste på en italiensk restaurant som lå i nærheden af vores hotel. Den hed Aida (Ristorante Italiano). Det smagte dejligt og for både mad (to pizzaer), en stor øl, to store sodavand, og to dessert skulle vi kun bvetale 44 ERU (svare til 327 kr).

Det var en meget hyggelig restaurant!
Da vi spurgte om de havde et dessert kort storsmilede tjeneren og svarede at “ja det bedste!!”. Det var helt vildt hyggeligt bare i sig selv, men så kom han tilbage med et mini dessertkort xD det var helt vildt nuttet, jeg har en ting for mini vertioner af andre ting xD. Så kan sige at han havde ret, det var det bedste dessertkort! xD. hehe.

Jeg vil ikke sige meget om min familietur men jeg vil sige lidt om vores lille eventyr på vej derhen. ;D
Vi skulle med 2 busser for at nå vores bestemmelsessted. I den første bus satte vi os i den første del af bussen. Vi kunne godt høre at der var noget påstyr nede i den anden ende men det tog vi os ikke så meget af. Indtil en dame kom op til chaufføren og det endte med at chaufføren bad os om at stå af bussen.
Vi var lit forvirret indtil vi kom ud af bussen. Hele bussens bagende røg. Altså ikke bare lidt men ret meget og det hjalp ikke da han åbnede dørene. Chaufføren så rimlig opgivende ud. 🙂
Så med min erfaring med busser skrev jeg med det samme til min familie at vi nok kom lidt for sent da jeg ikke regnede med at nå den næste bus.
Så nu kan jeg så sige at Berlin busserne er mere end effektive. Vi nåede næsten ikke at stå og nyde synet, og måske finde ud af hvad der røg så meget, før den anden bus var der som vi kunne tage. Samt så nåede vi også den anden bus med så meget tid at vi skulle vente på den uden at den kom for sent. 😀
Ville ønske at de danske (fynske) busser var så effektive!.

En af dagene var vi også kanalrundfart inde i Berlin. Vi nåede det lige inden det begyndte at regne. Det var sådan en hyggeligt tur, hvor der var sådan nogle dimser der ligner mini tablets så man kunne høre fakta på engelsk om de ting man kunne se på turen. 😀 Jeg nød mere turen end de fakta vi fik igennem den, selvom de var intrasante nok, hvor imod at min kæreste mere var for fakta end sejlturen. ;D

Sidste lille ting jeg ville fortælle var vi havde en plan om at besøge Das Klo. Vi har fantastiske heldige og så kloge bare at gå 20 minutter derhen uden at tjekke deres hjemmeside for blot at finde ud af at de er lukket hele den uge vi var på grund af at de var ved at renovere. 🙂 Så den oplevelse har vi til gode en anden gang. 😉

2 tanker om "En rejse til Berlin"